Entrades

ROMA

UNS DIES A ROMA: Us explicare la meva experiència a Roma. DIA 1: El viatge amb autocar va ser dur. Masses hores dins d'un espai petit amb moltes persones; molta humanitat. Va ser impossible dormir. Era molt incomode i hi havia gent que no deixava dormir. DIA 2: Vaig veure per primer cop la torre de pisa, era molt impresionant. Semblava una fotografia. Va ploure molt. Però va ser bonic. Vem arribar al hotel, estava molt be. El menjar estava FASTIGÓS, el pa estava molt sec i no tenia gust. I la pasta (tots els dies vem menjar pasta) no estava tan bona com pinta la gent. DIA 3:  Vem anar a florencia. Els monumens eren impresionants de veure, sobre tot desde abaix. Els museus tambe eren impresionants. Semblavem formigues de lo gran que eren les escultures i quadres. DIA 4:  Vem arribar a Roma, l'Hotel era molt gran i estava molt be. Roma la vaig veure poc pero hem va dornar temps de comprar 4 chorrades i provar un gelat (a florencia tambe hem vaig menjar un ) Roma d

Setmana santa

LA MEVA SETMANA SANTA: Aquesta setmana santa vaig anar al meu poble (Valderrobres, Aragó) amb la meva millor amiga, la Natalia. A ella li agrada molt venir, estar amb els meus amics, fer coses juntes... La setmana santa al meu poble, hi ha festa gran. Fan processors, batucades,... i molta festa. Vam sortir per les nits, encara que va ploure casi tots els dies.  Tambè vaig anar uns dies a casa de la meva novia a dormir, ja que teniem entreno de la catalana de rugbi (3 dies seguits). Al tornar directament vaig anar a Roma (viatge de fi de curs).

SANT JORDI, AUTORS.

Imatge
Robert Louis Stevenson (1850-1894) was born in Scotland. His natural sickness led to a childhood dedicated to reading and the invention of stories. Son and grandson of lighthouse builders, he studied law at the University of Edinburgh. From the age of twenty-six, he began to travel in search of milder climates for his tuberculosis. He married a woman older than himself, Fanny Osbourne, divorced and with children. Among his most famous books are the immortal Treasure Island (1881), The Black Arrow (1883), The strange case of Dr. Jekyll and Mr. Hyde (1886), The Lord of Ballantrae (1889) or Nights in the island (1893). He was also the author of simple and memorable verses. He spent the last years of his brief life navigating the South Pacific, until he settled in Upolu, one of the Samoa islands, where he built a house in which, at forty-four years, he died of a stroke. The natives of the island, who had baptized him with the vernacular name of Tusitala ("Storyteller"), veile

SANT JORDI

PRINCESA, VIGILA! Hi havia una vegada, en un pais molt llunyá, un poble que era amenaçat per un gegant drac. En aquell poble hi vivia un princesa, amb el seu pare, el rei; en un petit castell a la punta de la muntanya. El rei estava molt preocupat pel seu poble, el drac rondava per alla. Ja s'havia menjat tot el bestiá del poble, les obelles, les vaques, els bous, les gallines,... Estava molt desesperat per trobar una solució. En aquells temps, rondava un caballer molt valenta, capaç de derrotar a qualsevol monstre. El rei no va dubtar en enviar-li una carta demanant ajuda. Aquella nit, el drac va entrar al castell i va exigir menjar. Si el rei no li donava, cremaria tot el poble. Aixi que el drac, mentres el rei pensava en que donar-li per menjar, va raptar a la seva filla; la princesa. Li va dir que si trigava mes de 3 dies en conseguir menjar per ell, se la menjaria. El  desesperat va enviar a la seva cort a buscar el caballer tan famós. El caballer va arribar. El r
Imatge
LA RECEPTA FAMILIAR Aquí  us explicaré la recepta de "pollastre amb salsa d'amelles" que fa bonissim!! Es tipic de la Vall d'Aran, ja que part de la familia de part de mare es d'allà. POLLASTRE AMB SALSA D'AMELLES: INGREDIENTS: 1 pollastre tallat a trossos per rostir 2 llesques de pa torrat un grapat d'ametlles torrades 2 rovells d'ou cuits 2 cebes trinxades 1 copa de vi blanc brou de pollastre o verdura 1 presa de xocolata negra  safrà all  oli d'oliva pebre negre  sal ELABORACIÓ: El primer pas és, preparar el brou de pollastre i escalfar-lo.          (El pollastre demaneu-lo a la carniseria que us el tallin per rostir, a trossos més aviat petits.) Seguidament començem a preparar els dos ous cuits.                                                                    ( només farem servir els rovells.) M'entres tant, en una cassola amb abundant oli, posarem 4 grans d'alls per aromatitzar.
↠FEM UN BON ÚS ↞ Aqui us donaré uns basics consells per fer un bon ús de les xarxes socials: 1  ⤃ Vigilar qui et solicita seguir (a les xarxes socials) 2  ⤃ Penjar fotos amb seny. 3  ⤃ Es més segur no penjar fotos molt personals. 4  ⤃ No donar informació personal (es mes recomanable). 5  ⤃ No dependre de les xarxes socials, socialitzar-se personalment; no através d'una pantalla. Aquest consells son per propi be de cadascú. els podeu no seguir o pensar-ho millor i anar amb mes de compte. Poden pasar molts sustos. L'INTERNET NO ES UN JOC. Aneu amb compte nois/es!!! IMATGES PER PENSAR:

Viatge

Imatge
BALI El meu viatje seria anar a Bali, Indonesia. A visitar al meu cosi, que esta fent un restaurant alla i fa molt que no ens veiem. El bitllet d'avio (fent escala) a Bali val uns 1.000€. Pero l'estancia alla es molt barata. El meu cosi m'ha dit que amb un euro al dia pots viure. Agafaria el vol el dia 24 de juny al Aeroport de Barcelona. 13:20  –  15:00 +1 Cathay Pacific 19 h 40 min BCN – DPS 1 escala 2 h 45 min  HKG 1.078 € Arribaria a Bali el 26 de juny, (pels canvis horaris que hi han) M'allotjaria amb la meva mare i el meu germa a una casa d'alla. Preu per a 30 nits Màx. persones: 2 - 160 m²  - És més gran que la majoria de Ubud No te la juguis: cancel·la després! Assegura't aquest bon preu avui. Esmorzars i dinars inclòsos. € 2.793 Alquilariem un cotxe per 7955€ (30 dies) Visitariem;  el temple de Uluwatu  El mount batur (un volcà)